Over mij

Mijn foto
Bergen, Hordaland, Norway
Ik ben Jurgen, een derdejaarsstudent kleuteronderwijs aan de HUB. Ik ben hier drie maand lang in Bergen en neem deel aan een Erasmus-uitwisseling. Via deze blog kan je mijn Noorse dagen meevolgen. Have fun! Reacties zijn uiteraard meer dan welkom...

Traditional music (part III)

Donderdag 26 februari 2009

'Hoe wordt traditionele volksmuziek vandaag de dag gebruikt?' was het onderwerp van deze les?
Er werden 3 methodes vernoemd:
- Volksmuziek gebruikt in andere genres bijvoorbeeld metal, hiphop, jazz...
- Volksmuziek wordt een inspiratiebron voor nieuwe composities
- Volksmuziek komt in aanraking met buitenlandse muziek.

We zagen en hoorden weer heel wat fragmenten...

Dan deze namiddag stond ik mijn ouders aan de vismarkt op te wachten, ik stond daar meer dan een uur...
Uiteindelijk kwamen ze aan en gingen we naar hun "huisje". Het grappige van de zaak, blijkbaar zijn we hier met de citywalk, de eerste week van mijn verblijf hier, voorbij gelopen. Mooi zicht... (zoek maar op)

Daarna heb ik hen de stad laten zien: Bryggen, smalle straatjes, studentsenteret, Håkonshallen, Rosenkrantztårnet, Bryggen-museum, Mariakirken... En na wat inkopen in de Rema 1000 zijn we terug naar hun huisje gegaan.
Nadien gingen we gaan eten in een restaurant in Bryggen, waar rendier en peppersteak op het menu stond. Na 2 maand eindelijk nog eens een deftig stuk vlees én frieten!

Tegen 22u ben ik dan terug naar mijn hostel gegaan...

God natt!

Geen opmerkingen: