Over mij

Mijn foto
Bergen, Hordaland, Norway
Ik ben Jurgen, een derdejaarsstudent kleuteronderwijs aan de HUB. Ik ben hier drie maand lang in Bergen en neem deel aan een Erasmus-uitwisseling. Via deze blog kan je mijn Noorse dagen meevolgen. Have fun! Reacties zijn uiteraard meer dan welkom...

Children's literature (part II)

Donderdag 19 maart 2009

Vandaag kregen we onze laatste les in Noorwegen. We gingen verder met kinderliteratuur.

We hadden het voornamelijk over het boek 'Raudt Blått og litt gult' (Anna's Art Adventure). Het ging over Anna die haar eigen weg uitzoekt in het museum op zoek naar een toilet. Onderweg komt ze heel wat bekende schilders tegen, waaronder trouwens ook de Belgische schilder, Magritte. Ze beleeft alles haar in haar eigen fantasie...

Nadien moesten we Noorse prentenboeken doorbladeren en op zoek gaan naar de betekenis van het verhaal. We moesten dus vooral afgaan op de prenten. We voelden ons net een Marokkaanse kleuter in een Brusselse, Nederlandstalige school.

Na de laatste les zijn we de stad ingetrokken om te genieten van de zon...

Geen opmerkingen: