Over mij

Mijn foto
Bergen, Hordaland, Norway
Ik ben Jurgen, een derdejaarsstudent kleuteronderwijs aan de HUB. Ik ben hier drie maand lang in Bergen en neem deel aan een Erasmus-uitwisseling. Via deze blog kan je mijn Noorse dagen meevolgen. Have fun! Reacties zijn uiteraard meer dan welkom...

Literature + Music

Dinsdag 10 maart 2009

Vandaag begonnen we de les met literatuur van onze vriend de professor Leif.

Vorig keren zagen we reeds de periodes 60 en 70. Vandaag gingen we verder in de tijd.
1980. Jos Fosse, de postmoderne versie van Ibsen, en Jan Kjærstad waren tijdens deze periode heel actief. De schrijvers van deze tijd gingen naar speciale “schrijfscholen” en studeerden ‘literatuur’ aan de universiteit.

In 1990 kwamen de schrijvers weer meer tot de realiteit. Familie, identiteit en ironie waren de grote thema’s tijdens deze periode.
2 bekende schrijvers van die tijd: Harne Ørstavik en Erlend Loe (die ook filmproducent was)

We bespraken deze Erlend Loe alsook Per Petterson.
We hebben een boek van Per Petterson moeten lezen, ‘Out Stealing Horses’. Dit boek hebben we dan ook tijdens deze les een beetje besproken.

Voor de rest kan ik nog van deze les zeggen, dat ik redelijk gefrustreerd was omdat er 2 domme kiekes van de UK constant de les stoorden met onnozele opmerkingen en vragen naast de kwestie… Perkele!

Nadien hadden we nog een les over het leerplan muziek in een ‘barnehage’. Vooral het stuk “Art, Culture and Creativity” hebben we geanalyseerd.
Studenten die deze opleiding volgen hebben enkel maar het tweede jaar muziek voor ongeveer 10 ECTS, wij hebben dit elk jaar!

Deze avond ben ik nog eens gaan zwemmen…

På gjensyn!

1 opmerking:

Anoniem zei

zwem ze